Leveranser
Vi levererar endast inom Sverige och vi använder oss av Postnord. Leverans sker till ditt ombud. Du får sms när varan kommit fram till ombudet. Har du ej angett mobilnummer så får du avisering via email.
Uthuset har lager i Skärstad/Huskvarna och vi expedierar din order snarast möjligt. Finns samtliga artiklar i din order på lager så skickas de 1-2 arbetsdagar efter din beställning. 

Outlösta paket
Om du inte hämtar ut din beställning debiterar Uthuset en avgift som motsvarar de kostnader vi haft för beställningen, f.n. 150 kr. Ny order godkänns först efter att denna avgift är betald.

Fraktavgifter
Frakt debiteras för närvarande med 59 kr för ordrar upp till 1500 SEK, större ordrar levereras fraktfritt.

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Visa eller Mastercard via Klarna Checkout. Ingen extra avgift.

Direktbetalning Internetbank via Klarna Checkout. Ingen extra avgift. 
Fungerar med bankerna SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. Endast inom Sverige.

Faktura 
Betala efter att du mottagit varorna, betalningsvillkor 14 dagar via Klarna Checkout. Ingen faktureringsavgift tillkommer. 
Fakturan skickas via email från Klarna till din angivna emailadress. Av säkerhetsskäl levererar vi till din folkbokföringsadress. Endast inom Sverige.

Ångerrätt
Som kund har du alltid 14 dagars öppet köp. Du står själv för returfrakten. Returnerade varor ska vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Faktura/följesedel skall alltid bifogas vid ångerköp så att vi snabbt och smidigt kan handlägga ditt ärende.
Vid retur av fakturaköp krediteras fakturan när vi mottagit returen. Vid retur av kontokortsköp returneras beloppet till det konto som är kopplat till kontokortet som användes vid köptillfället.
Ångrar du köp behöver du inte kontakta oss innan du returnerar varan men ange på följesedeln att det är retur pga ångerrätt.

Returadress:
Uthuset /Aquten AB
Kyrkallén 60
561 91 Huskvarna

Reklamation
Är din vara trasig eller defekt vid leverans? Vänligen kontakta oss via mail eller telefon innan du returnerar varan så löser vi problemet. Kontakta oss omgående, men senast 30 dagar efter att vi skickat din vara. Meddela oss ditt kund- samt fakturanummer vid kontakt med oss. Returnera väl förpackat i emballage utöver originalförpackning och skicka alltid med följesedeln och information om vad som är trasigt/defekt.